Blog Archive

November 05, 2010

ROM 

Siden jeg slang meg på Moschino bølgen tenkte jeg å dedikere enda et innlegg til denne fantastiske designeren.Informasjonen og bildene nedenfor er fra ROM(Royal Ontario museum). Veldig gøy jeg kom over denne utstillingen fra hans karriere når jeg nettopp hadde kjøpt clutchen. 



Dress fra Moschino, cheap and chic


Litt Franco Moschino (italian, 1950-1994) info for de spesielt interesserte; Han var kjent for å designe overaskende og ekstravagante plagg som skulle utfordre den tradisjonelle oppfatningen av beauty og mote. Han startet sin karriere i 1982-1983 med Mochino's COUTURE!  Moschino studerte først kunst, noe som har preget klærne spesielt når det kommer til surrealisme. Flere slagord som "For fashion victims only" ble flittig brukt, men tiltross for hans utfordrene holding og "stop the fashion system" ble han veldig høyt respektert av moteverdenen. 






- A

No comments:

Post a Comment